piątek, 24 lutego 2017

"Kodowanie na dywanie" - zajęcia edukacyjne

Celem zajęć było zainteresowanie dzieci kodowaniem bez użycia komputera, a także rozwijanie logicznego myślenia i zdolności matematycznych poprzez różne zabawy:
  • WIEKOWA PAJĘCZYNKA – podczas zabawy integracyjnej rzucając kolejno do siebie włóczkę poznawaliśmy swoje imiona oraz sumowaliśmy lata życia - w efekcie okazało się, że w razem liczymy 206 lat.
  • STEROWANIE ROBOTEM-CZŁOWIEKIEM – uczyliśmy się tworzyć program sterowania do określonego celu roboto-człowiekiem, w którego następnie wcielali się ochotnicy, aby sprawdzić poprawność wymyślonego programu w praktyce.
  • KODOWANIE PO JAPOŃSKU – kodowaliśmy nasze imiona zgodnie z japońską wymową znaków łacińskich według wzoru.
  • KODOWANIE PRZEZ LOSOWANIE – każdy uczeń wypełniał matematyczne lub kodujące karty pracy zaczerpnięte z książki „Porachunki robota Mata: łamigłówki, labirynty i inne zadania matematyczne” Moniki Hałuchy (Warszawa 2016).
W zajęciach, które prowadziła Justyna Chylak z Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej w Łodzi wzięli udział uczniowie z klasy III Szkoły Podstawowej nr 54. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz